مقدمه

امروزه بسیاری از افراد چه بانوان و چه آقایان به دنبال روشی سریع برای از بین بردن ضایعات پوستی از جمله خال ها و زگیل ها می باشند. که با از بین رفتن این ضایعات اعتماد به نقس بهتری پیدا می کنند. اما آیا استفاده از دستگاهی برای این امر وجود دارد؟ و اگر دارد عوارض آن چی می باشد؟ هزینه آن چگونه کاهش یا افزایش می یابد؟

برای پاسخ به سوالات بالا و سوالتی مشابه با این گونه سوالات در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با دستگاه کوتر بیشتر آشنا شوید.

کوتر چیست؟

کوتر دستگاهی می باشد که با ایجاد جریان الکتریکی، حرارتی را ایجاد می کند. امروزه از این نوع دستگاه ها در صنایع پزشکی و زیبایی بسیار استفاده می شود. کوتر ها با گرمایی که ایجاد می کنند باعث بسته شدن جای ضایعات پوستی می شوند. ضایعاتی که از قبل برداشته شده اند. از کوتر معمولاً برای برداشتن خال ها، ترمیم مناطق آسیب دیده توسط نور خورشید (کراتوز خورشیدی)، برداشتن زگیل های ویروسی، برداشت زگیل های سبوروئیک، کارسینوم سلول بازال، کراتوز سبورئیک، گرانولوم پیوژنیک، برآمدگی پوستی و گاهی به کمک درمان سرطان پوست میاید.

هنگامی که از این دستگاه استفاده می شود ضایعات پوستی که به آن ها اشاره کردیم نسبت با پوست اطراف آن ضایعات، نرم تر باشند. از طرفی دیگر ممکن است این ضایعات با ایجاد یک شکاف طبیعی درست شده باشند. کوتر می تواند این ضایعات را از بافت اطراف آن جدا کند. برخی از این ضایعات پوستی که لبه های آن ها تار شده باشد به راحتی جدا نمی شوند و مجبورید از روش های دیگری برای از بین بردن این گونه ضایعات استفاده کنید.

عوارض استفاده از کوتر

کوتر ها نیز بدون عوارض نیستن. این دستگاه ها معایبی هم دارند که قبل از فرایند درمان باید آن ها را بررسی کرد تا پس از درمان به مشکلی برخورد نکنید. اما بهتر است بدانید عوارض زیادی ندارد و ممکن است این عوارض طبیعی باشند.

مشکل اول ایجاد حساسیت می باشد. بهتر است اگر به دارویی حساسیت دارید و یا کلاً به هر چیزی حساسیت دارید ابتدا با پزشک خود این حساسیت را بررسی کنید. برای اطمینان خاطر از نداشتن هیچ گونه حساسیتی بهتر است ابتدا قبل از فرایند درمان از پزشک خود بخواهید تست های مخصوص به حساسیت از جمله حساسیت پوستی را از شما بگیرد.

مشکل بعدی دستگاه مربوط به عوارضی است که پس از هر گونه فرایندی ایجاد می شود. پس از هر گونه فراینت با این دستگاه، شاهد عوارضی از جمله خونریزی و تورم می باشد که اکثر این عوارض ها طبیعی هستند و پس از گذشت مدت زمانی به حالت اولیه خود باز می گردند.

حس خاراندن پس از بهبودی که باعث می شود روند ترمیم به عقب بیافتد یکی دیگر از عوارض کوتر می باشد.

چهارمین مشکل استفاده از کوتر که در شرایط خاص ایجاد می شود، تشکیل عفونت در پوست شما پس از اتمام فرایند درمان می باشد. که لازم است حتماً آن را پیگیری کنید.

به صورت کلی استفاده از کوتر عوارض بسیار زیادی ندارد ولی باید همه جوانب را باید در نظر داشته باشید.

نکاتی که پس از استفاده از کوتر باید رعایت کنید

برخی از نکات وجود دارند که باید آن ها را رعایت کنید تا روند بهبود سریع تر پیش برود از این رو ما برخی از نکاتی که می توان از آنها استفاده کنید را به شما می گوییم.

نکته اول مربوط به حساسیت خارش پس از اتمام فرایند می باشد. توجه داشته باشید پس از اتمام هر گونه فرایندی با دستگاه کوتر برای بهبودی کامل باید پانسمان یک روز کامل بر روی صورت بماند. در این زمان، صورت شما به شدت به خارش می افتد پس با مراقبت کردن در برابر آن باعث بهبود زودتر پوست خود شوید.

ورزش نکردن نکته بعدی مربوط به کوتر می باشد. شما به هیچ عنوان نباید طی 24 ساعت هیچ ورزشی انجام داد. زیرا هر گونه فرایندی ورزی باعث افزایش جریان خون در بدن می شود. افزایش جریان خون باعث می شود روند بهبود به شدت کاهش پیدا کند پس برای بهبودی زود تر ورزشی انجام ندهید.

سومین نکته مربوط به استفاده از دستگاه کوتر راجب به جلوگیری از خونریزی می باشد. در شرایطی که خونریزی در پوست شما مشاهده شد، ابتدا با یک حوله تمیز و نرم (زبر نباشد) به مدت حدودا 15 تا 20 دقیقه آن ناحیه را تحت فشار قرار دهید. ولی تگر خونریزی قطع نشد و ادامه دار بود حتماً حتماً به پزشک خود مراجعه کرده و تحت نظر دکتر قرار بگیرید. ممکن است پوست شما عفونت گرفته باشد و هرچه زودتر تحت درمان قرار بگیرید.

نکته بعدی این دستگاه مربوط به تمام شدن فرایند بهبود می باشد. توجه داشته باشید در این فرایند بهتر است تا 2 روز بعد از استفاده از کوتر، محل استفاده شده نیابد مرطوب و یا خیس شود پس بهتر است برای بهبود سریع تر صورت خود بین 1 تا 2 روز آن را مرطوب نکنید. پس از اتمام 2 روز پانسمان خود را برداشته (قبل آن با دکتر خود مشورت کنید) و محل مورد نظر را به آرامی بشورید و خشک کنید. این فرایند باعث می شود بهبود صورت شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

هزینه های استفاده از کوتر

خیلی از افرادی که می خواهند از کوتر استفاده کنند نگران قیمت های آن می باشند. ما در این بخش بخری از فاکتور های قیمتی را بررسی میکنیم و به شما می کوییم تحت چه شرایطی هزینه های استفاده از کوتر افزایش و یا کاهش می یابد. این عوامل شامل موارد روبرو می شوند. مهم ترین آن ها کلینیک مورد استفاده و یا پزشک می باشد، مورد بعدی نوع خال و تعداد خال می باشد و در آخر تعداد جلساتی که برای برداشت خال لازم می باشد.

هزینه کلینیک مورد استفاده و یا پزشک در استفاده از کوتر

مسلماً هرچه دکتر با تجربه تر و کلینیک تخصصی تر باشد هزینه ها آن افزایش می یابد. توجه داشته باشید در برخی از کلینیک ها مراقبت های پس از برداشت هر گونه خال را به خوبی بلد نیستند و سبب  سوختگی های شدید و ایجاد اسکار در محل مورد نظر می شود. پس همواره در انتخاب دکتر و کلینیک دقت کنید.

هزینه مورد استفاده در نوع و تعداد خال ها با استفاده از کوتر

هنگامی که شما به کلینیک مورد نظر مراجعه می کنید، آن ها باید تعداد خال ها و نوع خال ها را با شما بررسی کنند. اگر تعداد خال ها افزایش یابد، هزینه پرداختی هم افزایش می یابد به علت این که هر کدام ار این خال ها به صورت جداگانه باید برداشته شود. اما از کجا بفهمیم چه نوع خالی است؟ باید توجه داشته باشید که خال های معمولی لبه های مشخصی دارند و رنگ آن ها ممکن است قرمز تا قهویه باشد. ولی خال های سرطانی اگر در بدن شما وجود داشته باشند باید بسیار زیاد باشند و دائماً در حال خارش باشد معمولاً رنگ این گونه خال ها به تیرگی می خورد.

هزینه تعداد جلسات برای برداشتن انواع خال با استفاده از کوتر

هنگامی که نوع خال خود را فهمیدید و قصد اقدام برای از بین بردن آن خال را داشتید باید از پزشک خود بپرسید چند جلسه نیاز است برای تخله کامل. در اکثر مواقع فقط یه یک جلسه (بدون در نظر گرفتن جلسه مشاوره) نیاز می باشد. یعنی این فرایند با یک بار مراجعه به کلینیک مربوطه به پایان می رسد ولییی اگر تعداد جلسات افزایش یابد شما مجبور به پرداخت هزینه بیشتری می باشید.

سخن پایانی

استفاده از کوتر بسیار کاربردی می باشد برای افرادی که می خواهند از دست خال های خود و ضایعات پوستی دیگر که در اول مقاله اشاره کردیم، راحت شوند اما این فرایند عوارضی هم به دنبال دارد. توجه داشته باشید حتماً عوارض آن را بررسی کنید و یا با پزشک خود مربوط به این عوارض صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
Call Now Button